Mijn favorieten

Verkoop


U hebt besloten om uw woning te verkopen, hier komen veel zaken bij kijken.

Hoe bepaal ik de vraagprijs? Welke risico’s loop ik?
Hoe verkoop ik mijn woning zo snel mogelijk?
Hoe stel ik een koopovereenkomst op? Welke notaris moet ik kiezen?

Dit kan u allemaal zelf uitzoeken en oppakken, of u kan veel tijd en moeite besparen door Bolck Makelaardij in te schakelen. Door onze jarenlange kennis en ervaringen op de woningmarkt zijn we op de hoogte van wat er in de markt speelt en spreken we de juiste kanalen aan om een perfecte match tot stand te brengen tussen uw woning en de koper.

Vooral nu in de stijgende markt is een goed en betrouwbaar advies voor de verkoop van uw woning enorm belangrijk. Juist in deze tijd kunnen wij van toegevoegde waarde zijn bij de verkoop van uw woning, doordat wij op de hoogte zijn van de allerlei actuele factoren. Naast een gratis waardebepaling geven wij vrijblijvend advies over de te bepalen vraagprijs en eventuele aanpassingen aan uw woning om het verkoop klaar te maken. 


Uw woning verkopen met behulp van Bolck Makelaardij


Het begint natuurlijk allemaal met een uitgebreid informerend gesprek, waarin u alle wensen met ons bespreekt. Aansluitend zal er een advies op maat volgen, gericht op uw persoonlijke wensen en behoeften. Daarna kan het verkoopproces beginnen:
Stap 1: Vraagprijs bepalen
Stap 2: Publiciteitsplan opstellen
Stap 3: Woning verkoop gereed maken
Stap 4: Bezichtigingen
Stap 5: Onderhandelingen
Stap 6: Ondertekening van de koopovereenkomst
Stap 7: Naar de notaris

 

Stap 1: Vraagprijs bepalen

Het vaststellen van de waarde en vraagprijs is één van de belangrijkste onderdelen. Hierin schuilt namelijk een groot risico: teveel vragen voor uw woning kan tot gevolg hebben dat serieuze kopers worden afgeschrikt en dat de woning lang te koop staat. Mensen vragen zich na een tijdje vaak af waarom de woning niet verkocht is en dat werkt negatief op de opbrengst. Te weinig vragen is uiteraard ook niet de bedoeling. Wij als makelaar kunnen u hierin perfect begeleiden.

Naast de inspectie van uw woonhuis om de bouwkundige staat te bepalen, verrichten wij ook juridisch onderzoek naar de volgende zaken:
- Kadastrale recherche;
- Erfpacht en erfdienstbaarheden;
- Overige rechten en plichten.

U kunt er met ons voor kiezen een bouwkundige keuring uit te laten voeren. Dit houdt in dat een onafhankelijk bureau uw woonhuis keurt en een rapport opmaakt van de bouwkundige staat. Een dergelijke keuring betekent zekerheid voor zowel koper en verkoper. 

 

Stap 2. Publiciteitsplan opstellen
Samen met u bespreken wij welke promotiemiddelen we het beste kunnen inzetten om uw woonhuis zo goed mogelijk aan te bieden op de markt.
Promotiemiddelen zijn bijvoorbeeld:
- Presentatie van uw woning op www.funda.nl;
- Presentatie van uw woning op www.bolckmakelaardij.nl;
- Presentatie van uw woning op social media (Facebook, Twitter, LinkedIn);
- Plaatsen van een tuinbord;
- Opname van uw woning in het NVM-uitwisselingssysteem;
- Presentatie van uw woning bij andere NVM-makelaars in de regio;
- Adverteren (regionaal of landelijk dagblad/woonmagazines).

 

Stap 3. Woning verkoop gereed maken
De eerste indruk is erg belangrijk!
Zorg dat de woning er netjes uitziet. Denk hierbij aan de buitenkant van de woning, maar ook aan de binnenkant. Ruim de hal en kamers op en investeer in een kleine onderhoudsbeurt. Zorg dat de temperatuur aangenaam is, dat de woning fris ruikt en het juiste licht aanwezig is voor een goede presentatie van uw woning. 

 

Stap 4. De bezichtigingen
Wanneer er geschikte kopers voor uw huis zijn, maken wij een afspraak voor een bezichtiging.
Wij zorgen ervoor dat de toekomstige koper een goed beeld van uw woonhuis krijgt. Dit is van groot belang voor de onderhandelingen in een later stadium. 

 

Stap 5. Onderhandelen
Indien er een geschikte koper is gevonden, onderhandelen wij namens u met de koper of diens makelaar. Het hele proces, vanaf het eerste bod tot en met de uiteindelijke overeenstemming, wordt met u besproken. 

 

Stap 6. Ondertekening van de koopovereenkomst
Als de onderhandelingen tot een overeenkomst hebben geleid, maken wij de koopakte op. Deze wordt met de koper en u besproken en vervolgens ondertekend. Er worden tevens afspraken gemaakt over de eventuele overname van roerende zaken. 

Voor de eigendomsoverdracht bekijken wij, samen met u en de koper, uw huis om er zeker van te zijn dat alles is zoals overeengekomen. Deze laatste inspectie vindt vlak voor het tekenen van de akte bij de notaris plaats. Dit is ook het moment om samen de meterstanden te noteren, uitleg te geven over installaties en eventueel uw nieuwe adres door te geven voor het doorsturen van de post.

 

Stap 7. Naar de notaris
Ten slotte begeleiden wij u bij de notaris. Wij zorgen ervoor dat de notaris, de koper en u als verkopende partij, de akte krijgen.
Er wordt met u een tijd en datum afgesproken voor de levering bij de notaris. Tijdens het bezoek aan de notaris zijn wij bij u als adviseur, getuige en woordvoerder.
Na het bezoek aan de notaris is de verkoopprocedure afgerond.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u daarmee, ook na de eigendomsoverdracht, altijd bij ons terecht.

 

De makelaars van Bolck Makelaardij kunnen met hun jarenlange ervaring u adviseren en begeleiden bij de te stellen vraagprijs, het voeren van onderhandelingen en juridische kwesties. Dit kan u uiteindelijk veel geld besparen!